Бащата и братът на Ергенката Надежда...

Бащата на Надежда Вишева, която стана финалистка в...

Отиде си най-старата жена в Гърция,...

Най-възрастната жена в Гърция е починала на 119-годишна...

НАСА откри звезда-канибал

отпечатай новината

16.09.2010 14:40 | Видян 2341 пъти

НАСА откри звезда-канибал

Звезда, която може да е погълнала своя компаньон, бе открита с помощта на рентгеновата обсерватория "Чандра" на НАСА, съобщи БТА, позовавайки се на Би Би Си.

Огромният червен гигант, който е на няколко милиарда години, погълнал по-младата звезда, чиито останки все още могат да бъдат забелязани в пространството около него.

Червеният гигант, наречен "BP Piscium", който е далеч по-еволюирал от Слънцето, се намира на приблизително 1000 светлинни години от Земята в съзвездието Риби.

Учените от НАСА започнали да изучават огромната звезда преди 15 години и наскоро били изумени от нейното необичайно поведение. "BP Piscium" била обвита от пепелява материя, каквато се забелязва при планетите, обикалящи около големи слънца. От друга страна, обикновено звездите се раждат около няколко планети, докато червеният гигант е напълно изолиран, което кара астрономите да го определят като звезда в напреднал етап на еволюция. Поради тези несъвпадения от НАСА заключили, че пепелявата материя е образувана от останките на млада звезда, която наскоро била погълната от по-големия си събрат.

автор: СЛАВА

Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !