Мога да кажа Не! на 12 езика. За...

Мога да кажа "Не!" на 12 езика. За жените това е...

Соня Йончева ще пее във Виенската...

"Нямам търпение да се обединим отново с Малкълм Мартино,...

Националната информационна кампания за рак на гърдата

отпечатай новината

20.02.2009 15:45 | Видян 2862 пъти

Националната информационна кампания за рак на гърдата

На 20 февруари на Летище София, Терминал 2, бе открита изложбата „С приятел до теб” на фотографския тандем Мисирков/Богданов. Тя е част от Националната информационна кампания за рак на гърдата „С приятел до теб” на фармацевтичната компания Рош България и Асоциацията на пациентите с онкологични заболявания „АПОЗ и приятели”. Експозицията ще остане открита за посетители до 20 март.

Изложбата „С приятел до теб” е българското продължение на проекта, стартирал през септември 2008 г. с експозиция на световноизвестния фотограф Стивън Ранкин. В българката изложба „С приятел до теб” участват актьорите Искра Радева и Андрей Баташов, световноизвестният цигулар Веско Ешкенази, Евгения Адърска - Председател на „АПОЗ и приятели” и жени, излекували се от рак на гърдата. Пред обектива на Мисирков/Богданов те застават с най-близките си хора, били до тях по време на болестта. Те разказват своите лични истории за победата им над болестта, благодарение на приятеля до тях. Разказите им са пълни с оптимизъм и жизнена сила, с които искат да заразят всички жени, сблъскали се с диагнозата.

Изложбата се открива едновременно на 12 места в София и може да се види освен на Летище София и на още 11 места: пред Народен театър „Иван Вазов”; пред НДК;  градинката на Кристал; площад „Св. Неделя”; градинката между СУ и Парламента; пред УниКредит Булбанк; Арена Младост; Арена Люлин; Скай сити; Мол София; Сити Център София. Там ще бъдат представени експонати, заедно с информация за кампанията.

Кампанията се провежда под патронажа на г-жа Меглена Кунева, Еврокомисар за защита правата на потребителите. В своето обръщение към гостите г-жа Кунева каза, че: „Национални кампании като тази, насочени към повишаване на информираността, имат важно значение, както за отделната личност, така и за националните власти, законодатели и учени. Ние трябва винаги да помним, че ракът на гърдата не трябва да разделя, а напротив - да обединява усилията на всички страни в търсенето на средства за неговата превенция. Съвременната наука предлага методи, които, съчетани с точно и навременно диагностициране, могат да лекуват или да удължат живота”.

Основното послание на кампанията и на всички участници в нея е, че освен ранното откриване, точното диагностициране и правилното лечение на конкретния вид рак, изключително важна е и ролята на близките на пациента в борбата с болестта, а широката обществена информираност по темата може да спаси много животи.

Фотографите Мисирков/Богданов избират нестандартен подход за заснемане на портретите. Кадрите на арт-фотосесията са заснети в огледална пирамида - калейдоскоп. В този  огледален свят, който авторите създават, образите се умножават, както ще се множат и позитивните послания на кампанията, за да помогнат на много жени в беда. Авторите разказват за участието си в проекта: “Срещнахме много силни хора, пълни с положителна енергия, на които им личи, че живеят втори живот и ужасно се радват, че могат да бъдат с приятелите си. Дошли за обикновена фотография, всички, щом влязоха в огледалния свят, започваха да си играят с всичко – със себе си,  с отраженията си.”

Гостите на изложбата видяха за пръв път откъс от специално създадения за проекта документален филм, който ще се излъчи в национален ефир.

До края на годината фотоизложбата ще се представи и в други градове в България, за да даде кураж на много жени с тази диагноза и на техните близки, разкри Евгения Адърска, Председател на АПОЗ и приятели. Фотоизложбата ще гостува също и в Българския и Европейския парламент.

автор: СЛАВА

Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !