Правя милиони благодарение на жена...

Конър Макгрегър говори за жена си Дий Девлин: "Бяхме...

Новият водороден двигател на Alpine...

Alpine разширява границите на устойчивите...

Как се строи ядрена електроцентрала

отпечатай новината

10.02.2022 13:00 | Видян 551 пъти

Как се строи ядрена електроцентрала

Документален филм в две части с премиера по Viasat Explore на 16 февруари в 21:00 часа представя работата на инженерите на Хинки Пойнт Си, най-голямата и най-нова ядрена електроцентрала във Великобритания, изградена в отдалечена част на Съмърсет. Оценяван на 22 милиарда паунда и с размер 250 футболни игрища, този изумителен обект е един от най-големите в Европа и първата от цяло поколение насам нова ядрена електроцентрала в Обединеното кралство. Предвид това, че се изгражда в сянката на катастрофалните събития в Чернобил и Фукушима, първостепенната грижа на екипа е да осигури буквално съвършено изпълнение на всеки елемент от строежа на този скъп, противоречив проект. Още напрежение на плещите на инженерите добавя решението да се ползва нов вид ядрен реактор – първи по рода си в UK.

 

Има обаче съображения, свързани с ядрени централи близнаци на Хинки Пойнт Си във Франция и Финландия, които предизвикват безпокойство, тъй като този вид реактор още не се е доказал никъде в Европа. В първия епизод – на 16 февруари, сряда от 21:00 часа с повторение в събота, 19 февруари от 19:55 часа – проследяваме Майк Мърфи, един от водещите конструктори на строежа Хинки, докато надзирава критично важната операция по изграждането на един от двата гигантски супер-масивни фундамента за ядрения реактор. Майк и екипът му предприемат стоическо три-дневно наливане на бетон, за да създадат съвършената основа, върху която ще бъде разположен един от двата реактора. Веднъж започнат ли да наливат специалната бетонна смес, не могат да спрат. На Роб Бърмингам е възложено ръководството на строежа на първия от трите водни тунела за ядрено охлаждане, гигантска 3.5 км дълга тръба, която продължава извън обекта, под бристълския канал и - когато е готова - ще осигурява 120,000 литра морска вода в секунда за охлаждане на парата, която ядрените реактори създават.

 

Във втората част на филма се запознаваме отблизо и лично с най-големия наземен кран в света в най-тежкото му вдигане, правено някога. Научаваме как екипът е изградил система за защита срещу наводнения, за да бъде предпазен обекта от най-лошото, което може да се случи, в това число да се надигне буря от мащаб, какъвто се случва веднъж на 10 000 години – всичко в името на това да се избегне бедствие, каквото сполетя ядрената централа Фукушима Даиичи в Япония. Епизодът завършва с надпревара с времето, в която тунелния екип бърза да положи първия 3.5-километров воден тунел преди Коледа 2020 г., за да се вмести в графика. Дали ще успеят навреме? Вижте от 16 февруари, сряда, от 21:00 часа по Viasat Explore. Повторение в събота, 19 февруари, от 19:55 часа.

автор: СЛАВА

Етикети: , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !