НАЙ-НОВИ
Темпераментният Едуард беше...
Един от най-противоречивите участници в седмия сезон на...
Всичко в живота се случва за мен, а...
Деми Мур отговори на твърденията за това, че е трябвало...
Криза в Гучи срива цялата група Керинг
24.04.2025 10:53 | Видян 62 пъти

Френската луксозна група Kering отчете 14% спад в приходите за първото тримесечие на 2025 г., като основната причина е 25% понижение в продажбите на Gucci, основната ѝ марка. Председателят и главен изпълнителен директор Франсоа-Анри Пино заяви: „Увеличаваме бдителността си, за да се справим с макроикономическите насрещни ветрове“. Спадът се дължи на намалено търсене в САЩ и Китай, основните пазари за луксозни стоки.
Gucci, която представлява половината от приходите и две трети от печалбата на Kering, продължава да изпитва трудности, като трафикът в магазините е намалял с 25% в Азия и с 13% в Западна Европа и Северна Америка. Главният финансов директор Армел Пулу обясни, че китайският пазар е „поляризиран между търсенето на много висок клас и по-достъпни продукти“, като Gucci, позиционирана в средния сегмент, не се възползва от тази тенденция.
В отговор на предизвикателствата, Kering е затворила 25 магазина тази година и планира да затвори още, за да оптимизира разходите. Компанията също така обмисля съкращения на персонала чрез премахване на дублиращи се позиции между груповите и брандовите нива. Въпреки тези мерки, Kering остава ангажирана с преминаването на Gucci към по-високия сегмент на пазара.
Ройтерс
Анализаторите изразяват загриженост относно способността на Gucci да се възстанови, особено след смяната на творческия директор. Новият дизайнер Сабато де Сарно представи първите си модели през февруари, но продажбите остават слаби. Kering прогнозира спад на оперативната печалба за първата половина на годината с 40-45%, което е по-голямо от очакваното.
Наталия Каменова


коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !