НАЙ-НОВИ
Онлифенс модел иска да прави секс с...
Жена разкри, че иска да роди бебе на Илон Мъск като част...
Имат ли шанс независимите хотелиери във времето на мегаверигите?
15.12.2016 16:37 | Видян 6672 пъти
Последните месеци и последните сделки като сливането на Акор с Феърмонт – Рафълс – Суисотел и придобиването на Старууд от Мариот – имат значение за цялата хотелиерска индустрия в Европа и в света. Създаването на толкова огромни хотелски вериги ще доведе до още по-жестока борба за надмощие, за „пол-позиция”.
В добавка, виждаме тенденция за нарастващ генеричен ръст, експанзия и откупуване на хотели. Тези трендове говорят за засилваща се стратегия, която отдава предпочитание на решаването на проблема за успешното позициониране на брандовете и техните продукти, за лансирането на дестаниции и за разширяването на маржовете, които са под натиск.
За да се отговори на всичко това, ние отбелязваме тренда за създаването на нови и нови брандове и подбрандове. Според MKG Hospitality днес
Топ 10 веригите имат 116 свои бранда
Тяхната цел е била и си остава все същата: да прихванат и да задоволят очакванията на всички типове гости – от индивидуалните до корпоративните, от бюджетните до луксозните пътешественици.
Дори на този фон, независимите хотели остават мнозинство по цялата планета. Според анализа на банка Morgan Stanley, 10-те най-големи вериги в света все още притежават или контролират чрез различните си брандове и програми само една-трета от
общо 17,5 млн. хотелски стаи на планетата
Не бива да пропускаме и предизвикателства като новата и свръхбързо нарастваща услуга airBNB, която е хотелска алтернатива, но дори само най-големите резервационни двигатели Expedia и Booking.com изправят хотелиерите пред трудни времена – как хем да има ръст, хем намаления, хем печалба. Тези платформи притежават екстремна маркетингова мощ в съвременната индустрия на пътешествията и гостоприемството. И това струва по 20-25% от прихода на хотела, ако той иска да има топ-листване на въпросните сайтове и да разчита на голям поток гости от тях като нова основна генитична територия за туризма.
Нещо повече, „новодошлите” на „тръбата” като Google с невероятните си възможности за дистрибуция и маркетинг и невероятното количество данни под техен контрол стават изключително важни за покупките и консолидацията на хотелските компании и тяхното значение ще нараства.
Данните на мрежите стават по-важни от дестинацията и локацията като критерий
за избора с предлаганото от тях портфолио. На целия този фон на преден план излиза въпроса как независимите хотелиери да се справят с огромния натиск и феноменалната мощ на различните резервационни системи от нов тип, за да избегнат изключително големите им, често безсмислено давани, комисионни?
Елементарният отговор е: всичко е възможно. Хотелиерите не трябва да спират да опитват всичко, което зависи от тях, за да достигат до своите потенциални гости самостоятелно – през техните страници или с програми за лоялност.
Разбира се, големите вериги с техните брандове и подбрандове, със собствените им относително силни резервационни системи, имат своето голямо предимство, сравнени с независимите хотелиери. Големите разчитат на разнообразни портфолиа от обекти, дори в една дестинация, предлагат изкусителни бонус точки в програмите си. На тяхна база пък събират данни за туристите, които са им в полза за предоставянето на бъдещи услууги, защото информацията е власт.
Какво беше едно от първите неща, които направи Мариот, след като придоби един от основните си конкуренти сред мегаверигите Старууд? Пусна в Туитър важно съобщение, че двете компании ще изработят бързо обща стратегия по различните си до момента бонус програми за лоялност Мариот Риуордс и Старууд Прифърд Гест. Простите факти сочат, че след обединяването си
най-големия хотелски концерн държи 1,1 млн.стаи в 5500 хотела
под 30 бранда и подбранда по целия свят. За един независим хотелиер подобни развития и числа звучат като голям сапунен мехур – какво биха могли да направят те, за да плуват в един и същи воден басейн с големите риби?
Ключовата стратегия за независимите хотели и хотелиери, за малките независими вериги в Европа и не само, е индивидуализация на продукта и продуктите, на услугите, които предлагат. Отнася се до дизайна, обслужването, персоналификацията, качеството, храната...Списъкът е доста дълъг. Добрата новина за „малките риби” е, че точно техните клиенти са сред най-лоялните: те няма да скочат при съседа, колкото и голям да е той, заради точките по програми за лоялност, покриващи повече дестинации и брандове, отколкото могат дори да си представят, че съществуват, когато тези хора търсят просто уютно място за своята ваканция или бизнес пътуване.
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !