Президентът и министър Георгиев при...

Президентът Радев беше ВИП гост на вернисажа на...

Добрите хора не се нуждаят от закони,...

Добрите хора не се нуждаят от закони, за да се държат...

13,2 млн. за кино от хазната и няма зрители

отпечатай новината

30.05.2017 14:10 | Видян 2409 пъти | Гласували 1

13,2 млн. за кино от хазната и няма зрители

Най-гледаният филм у нас м.г. е 11 А, който не е подпомогнат от държавата

Най-гледаният български филм през 2016 г. е 11А, чието продължение 12А имаше премиера на филмовия пазар в Кан. Това сочат данните на националния филмов център за зрителския интерес и касовите сборове на родните продукции.

Впечатляващото е, че ученическата сага с Яна Маринова като учителка, не е подпомогната от джоба на данъкоплатеца. За разлика от останалите филми, за които хазната е дала 13,2 млн.лв. през 2016 г.

11А е гледан от 97 867 души и е донесъл 718 848 лв. В класацията го следва шумно рекламирания и подпомогнат с 1 120 000 лв. Воевода на Зорница – София. Той има събрани 86 587 зрители и 673 700 лв. Тук трябва да кажем, че към 90 на сто от приходите от боксофиса остават за разпространителите.

Така че правенето на български филми е твърде скъпо удоволствие. В 90% от случаите – за сметка на данъкоплатците. И, ако филми като Слава (№8 по гледаемост) носят фестивални награди и престиж – продукцията бе представена и в Кан, където събра адмирации, то има и страшни случаи.

19 минути преди 2 години гледа на филмовия пазар на Ривиерата в суров вид лентата Пеещите обувки, посветена на Леа Иванова – жена с наистина феноменална, но странно разказана на екрана история. След час прожекция останахме сами в залата за 10 души, в която първоначално бяхме 5 души.

Заради което получихме доста упреци за крайност и неразбиране от кино. Какво сочат резултатите съдете сами! Срещу 1 150 000 лв. потрошена държавна пара и то само по линия на Националния филмов център, а повечето продукции вземат немалко пари и от БНТ, Пеещите обувки имат красноречивите 3 792 зрители и 25 706 лв. приходи, което значи реално 2 500 лв. възвръщаемост. Срещу повече от милион инвестиция!!!

Ето за справка лидерите в класацията по гледаемост 1998 – 2016 г. Абсолютен шампион е Мисия Лондон. Тя е не само най-гледаната българска продукция с 376 809 зрители, но и има сериозния боксофис от 2 626 156 лв. без продуктовото позициониране вътре във филма.

Мисия Лондон е четвъртият най-гледан филм в България изобщо за 18-годишен период, като по-напред са само Аватар, Титаник и Междузвездни войни. Далеч след нашия филм остават Троя, Властелинът на пръстените, Гладиатор и други класики.

11 А е пети в класацията 1998 - 2016 г. Преди него, освен Мисия Лондон, се нареждат Love.net, Операция Шменти Капели и Тилт. Филмът Дякон Левски, около който се вдигна толкова шум, е едва 12-и. На фона на други частно финансирани продукции като съседстващите на 7-о и 8-о място ленти на Ники Илиев Живи Легенди и Чужденецът.

Борис Ангелов

КАН

автор: Борис Ангелов

Етикети:
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Няма коментари към тази новина !