НАЙ-НОВИ
Момичето, което убеди приятеля си да...
На 1 март 2008 г. двама мъже нахлуват в дома на...
Това съобщение е до всички мъже -...
По случай Международния ден на мъжа на 19 ноември ММА...
Валериан за дебили
22.07.2017 09:00 | Видян 1392 пъти
Двадесет години, след като спечели сърцата на чистокръвните киномани с „Петият елемент“, Люк Бесон отново прави смела заявка за върха на световния боксофис с премиерното заглавие за седмицата „Валериан и градът на хилядите планети“. Да реализира филмова поредица на базата на култовия френски комикс за междугалактически ченгета, е мечта на популярния режисьор от 12-годишна възраст.
Разработката на сценария и заснемането на лентата коства на Бесон 200 милиона евро и близо едно десетилетие, което за съжаление на запалените любители на седмото изкуство, проличава единствено в спецефектите и дизайна. Наистина ще притаите дъх, когато на големия екран се разгърнат образите на извънземните във „Валериан“.
Палитрата от форми и цветове е вдъхновяваща и варира от пленителните грациозни хора-перли, през титанична свиня с физиономията на куче мопс и стига до досадните информационни брокери, които очароват под клюновете на птицечовки. Именно те са може би единствената „свежа кръв“ в спрягания като най-скъпа френска продукция филм.
Екипът от три птицечовки, които свободно търгуват с информация в името на общото благо и злато, заслужават собствена лента, в която решението им да разделят знанието си по равно, за да не са взаимно заменяеми, няма да бъде посрещнато от неадекватния поглед на Кара Делевин. След като моделката, преквалифицирала се в актриса, получи куп негативни коментари за участието си в „Отряд самоубийци“, във „Валериан“ тя все пак отбелязва известен напредък.
Дали това се дължи на факта, че непукизмът на героинята й Лорелин наподобява нейната собствена персона, можем само да гадаем. С една идея по-жизнен на големия екран стои Дейн Дехаан („Невероятният Спайдърмен 2“, „Психотерапия“), на когото Бесон поверява главната роля.
Несправедливо би било обаче да съдим за актьорските несполуки на екранните Валериан и Лорелин, когато сценарият им залага безброй подводни камъни. Така Дехаан не успява да блесне в униформата на самоуверен майор с безпогрешен нюх. Вместо това образът му се изкривява от безкрайните предложения за брак, които прави със съзнанието на тийнейджър, поръчващ си баничка в местната закусвалня.
Именно предвидимият сюжет, в който единственото изненадващо нещо е прекалената му продължителност, е най-големият минус на премиерната лента. Бесон се ангажира да разкаже повече от необходимия брой истории, без да ги разгледа в дълбочина, заради което след финалните надписи определено ще имате чувството, че се носите под влиянието на магическите успокоителни хапченца Валериан.
Като изненада идва и фактът, че режисьорът дава едва 3-минутно екранно време на перлата в каста си – Итън Хоук. Като управител на бардак именно той въвежда образа на хамелеона, поробен да се превърне в кабаре изпълнителка. С ролята се справя Риана, чийто разкрач около пилона със сигурност ще привлече вниманието на силния пол в киносалона.
Източник: Monitor.bg
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !