09.10.2025 15:12

Джордж Милър: Изкуственият интелект остава и ще промени киното

Видян 187 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

 Докато повечето от Холивуд се опасяват от въздействието на изкуствения интелект върху киноиндустрията – най-ново проявено чрез виртуалната актриса Тили Норууд – режисьорът на „Лудия Макс“ Джордж Милър сравнява AI с влиянието на Ренесанса върху изобразителното изкуство.


В интервю за The Guardian преди да оглави журито на Omni AI Film Festival в Австралия, Милър обясни, че дебатът около AI „отразява по-ранни моменти в историята на изкуството“, пише variety.com. По време на Ренесанса въвеждането на маслената живопис „даваше на художниците свобода да променят и усъвършенстват творбите си с времето“.


„Това предизвика противоречия – някои смятаха, че истинският художник трябва да се ангажира с платното без корекции, други приветстваха новата гъвкавост“, каза Милър. „Подобна дискусия се разви и в средата на 19-и век с появата на фотографията. Изкуството трябва да се развива. И докато фотографията се утвърди като самостоятелна форма, живописта продължи. И двете се промениха, но и двете оцеляха.“


Режисьорът подкрепя AI и заради неговата „по-голяма егалитарност“. „Това ще направи разказването чрез екран достъпно за всеки, който има призвание за това“, обяснява той. „Познавам деца под тийнейджърска възраст, които използват AI. Те не трябва да събират пари – правят филми или поне събират кадри.“


Милър нарече изкуствения интелект „най-динамично развиващият се инструмент за създаване на движещо се изображение“. „Като режисьор винаги съм бил вдъхновяван от инструментите. AI е тук, за да остане и да промени нещата“, добавя той, като подчертава, че „дебатът и тревогата са за баланса между човешкото творчество и машинните възможности“.


Все пак Милър е категоричен, че AI не представлява заплаха, защото не може да замени „човешката същност“. Коментирайки британския документален филм от 2015 г. „Listen to Me Marlon“, който възстановява Марлон Брандо в 3D чрез софтуер, Милър смята, че AI не може да замени актьори по достоверен начин, тъй като човешкото представяне е уникално и възниква чрез сътрудничество между актьори, режисьори и сценаристи.


„Може да имате персонаж, който изглежда като Марлон Брандо, но никога няма да имате самия Брандо. Няма да има ангажираността, която идва от взаимодействието между актьори и творческия процес. Няма да има същността на Брандо“, цитира той млад режисьор, говорил му за филма.


Последният филм на Милър „Фуриоза: Сага за Лудия Макс“ имаше световна премиера на Канския филмов фестивал 2024 и спечели 174,3 милиона долара по света.


Мария Пенчева


 



Добави в:

Facebook facebook.com

19min.media си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 12 октомври 21:00ч.

Форест Гъмп 1994 г. ‧ Комедия/Романтика ‧ 2 ч 22 мин

Режисьор: Робърт Земекис
В ролите: Том Ханкс Форест Гъмп Робин Райт Джени Кърън Гари Синийс Lieutenant Dan Taylor

виц на деня

Разговор между богаташ и новата му руса любовница:
- Миличка, трябва да ти призная нещо. Женен съм.
- Ох, така ме изплаши! Помислих, че яхтата не е твоя…

към хороскоп хороскоп

водолей