Консумацията на пържено пиле - една порция седмично или повече - увеличава с 13% риска от преждевременна смърт, поне сред по-възрастните жени, сочи проучване, публикувано в медицинско списание The BMJ.
Изследователите наблюдават близо 107 000 жени в постменопауза и диетата им през 90-те години за общонационално проучване, което ги следваше до 2017 г. Но фатална връзка с пърженото пиле може да съществува и за други групи.
Връзката между по-ранната смърт и консумацията на пиле може да бъде сходна и при по-младите жени или дори сред мъжете, смята д-р Уей Бао, епидемиолог от университета в Айова, който е съавтор на изследването.
Един такъв от факторите, които влияят върху здравето, е видът на олиото, използвано за пържене. Авторите цитират предишно проучване в Испания, което не показва връзка между консумацията на пържени храни и смъртността. Но не всички храни са пържени еднакво, отбелязват авторите. Някои изследвания показват, че зехтинът е по-здравословен.
19min.media си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
Чисто и просто Бутамята,общ.Царево: ...
бТВ Синема 16 август 21:00ч.
Режисьор: Робърт Абел и Пиер Адидж.
В ролите: Елвис Пресли.
По улицата върви блондинка. Едната и гърда изскочила от блузата. Всички ахкат и охкат, и само един полицай намира в себе си мъжество да й каже:
- Госпожо, защо сте в такъв вид на обществено място!?
Тя си поглежда гърдата и възкликва:
- Ужас! Забравила съм си детето в автобуса!