Нов доклад на международната организация за защита на животните ЧЕТИРИ ЛАПИ изследва как над 100 модни марки в 11 страни, включително и България, се справят с един сериозен проблем, свързан с хуманното отношение към животните в модната индустрия - подрязването на агнета на живо, известно още като мулезиране.
Тази болезнена процедура е напълно различна от познатото у нас “стригане” на вълна и е изключително жестока. Подрязването на агнета на живо е резултат от лоши развъдни практики, които са направили овцете от породата Мерино в Австралия силно уязвими към състояние, наречено миаза.
Въпреки че съществуват етични алтернативи, агнета на възраст едва две седмици биват отделени от майките си и поставяни в метални стойки по гръб, неспособни да избягат от това, което предстои.
С помощта на остри ножици, подобни на градинските, се изрязва участък от кожата с големината на човешка длан около опашката и гениталиите - без адекватно обезболяване. Силната болка продължава с дни, раните зарастват след седмици, а белезите остават за цял живот.
Вълната е най-често използваното животинско влакно в световната мода, но повече от половината вълна, използвана за направата на дрехи, включва жестоката и остаряла практика на подрязване на агнета на живо. Това е глобален проблем, но само една държава се намира в епицентъра му: Австралия - най-големият износител на вълна в света и единствената страна, в която подрязването на агнета на живо все още се прилага.
Болезнената истина е следната: 67% от брандовете не заявяват ясно своята позиция относно подрязване на агнета на живо - архаично и брутално осакатяване, от което страдат 10 милиона агнета годишно - в политиките си за снабдяване с вълна, етикетиране на продуктите или и двете, оставяйки по този начин обществото в неведение относно стандартите им за хуманно отношение към животните.
Как с помощта на ЧЕТИЛИ ЛАПИ модните марки в България показаха пътя към етичната мода
Българските модни брандове се откроиха с най-значителен напредък сред всички изследвани страни – доказвайки, че промяната е възможна, когато има воля и диалог. У нас, проучването обхваща 10 разпознаваеми български марки: Aleta Parizi, Daphne, DiKa, Elizabeth, Junona, Kensol, Lucy Fashion, Monni, Pirin Hill, Teodor. След проведеното първоначално разследване на ЧЕТИРИ ЛАПИ, на база на описани в доклада критерии, всички марки бяха в червения опасен сектор на пълна непрозрачност по отношение на това каква вълна използват, откъде идва и дали е придобита чрез подрязване на агнета на живо. След последващ диалог с екипа на ЧЕТИРИ ЛАПИ, три родни марки – DiKa, Junona и Teodor – правят впечатляващ напредък, преминавайки от най-ниската към най-високата категория по прозрачност. Всички те използват 100% сертифицирана вълна без подрязване на агнета на живо, поели са нови ангажименти за прозрачна комуникация, а DiKa и Junona са подписали “Отвореното писмо срещу подрязването на агнета на живо”.
Junona публикува и политика за хуманно отношение към животните и се присъедини към инициативата „Търговци без ценни кожи“.
“Нашата работа с българските марки, за щастие, показа, че някои от тях вече са предприели положителни стъпки – нужно е само да ги комуникират прозрачно. Ние насърчаваме марките да споделят не само своите сертификати и напредък, но и трудностите и предизвикателствата, с които се сблъскват. Честността и прозрачността изграждат доверие у потребителите и им дават възможност да съобразяват своите избори със собствените си ценности, като в крайна сметка това води до по-добри резултати за хуманното отношение към животните.”, споделя Ана Изворска, координатор в отдел Програми, ЧЕТИРИ ЛАПИ България
Michael Kors: от лидери в лукса до изоставащи в индустрията
С резултат от 0 точки, луксозната марка Michael Kors заема последно място в класацията на изследваните модни марки. Прозрачността на проучените брандове е проблем - 67% от марките изостават в това отношение, едва 33% предоставят информация за това дали вълната им е сертифицирана без подрязване на агнета на мястото на продажба, а едва 5% се отличават с отлична прозрачност. Но Michael Kors се нарежда на дъното на класацията заради няколко ключови пропуска: абсолютна липса на прозрачност относно произхода на използваната вълна, липса на поет ангажимент да използва само сертифицирана вълна, добита без подрязване на агнета на живо и липса на отговор на опитите на международния екип на ЧЕТИРИ ЛАПИ да установи контакт.
В отговор на това мълчание, ЧЕТИРИ ЛАПИ мобилизира защитници на животните и любители на модата по целия свят с призив към Michael Kors да поеме ясен ангажимент към етични практики и хуманно отношение към животните.
======
19min.media си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
Най-богатият бутик за селективни аромати ...
бтв Синема 02 ноември 21:00ч.
Режисьор: Стивън С. Кампанели
В ролите: Олга Куриленко, Джеймс Пюърфой, Морган Фрийман
Срядата ще Ви вдъхнови с нови идеи и свежи решения.