Нелепо е кметът да иска от софиянци да му дадат експертни решения в транспорта, които той и екипът му са длъжни да намерят и да предложат.
Докладът на Васил Терзиев и председателя на СОС Цветомир Петров, заедно с общински съветници от ПП-ДБ, за промени, свързани с паркирането в града на база на анкета сред 22 230 души в
София, е някакъв абсурд. Наистина не вярвам, че е възможно разумен човек да вземе тежко експертно решение, което засяга множество системи и са необходими специализирани анализи, чрез "мащабно допитване" до гражданите. Не е сериозно това.
Почти същите предложения, но събрани в доклад на групата на "Спаси София", бяха оттеглени съвсем неотдавна. За мен тази анкета има за цел да имитира дейност на кмета и неговата администрация и да им бъде параван за безсилието и неможенето да намерят правилните решения.
Паркирането вече е наистина гигантски проблем за града. И са необходими адекватни решения, взети на база на задълбочени експертни анализи. Струва ми се, че с тази анкета кметът се опитва да използва гражданите, за да оправдае желанието си да бъдат вдигнати цените за паркиране в града. С две думи - отново прехвърля собствената си отговорност на друг. Този път на софиянци.
Нека да е ясно, че групата на Местна коалиция "БСП за България" няма как да подкрепи предложения на парче, взети без необходимите експертни анализи. Решението на проблема с паркирането е много тясно свързано с други два много важни въпроса, които все още нямат отговор - удобен и достъпен градски транспорт, който да бъде предпочитан от софиянци за придвижване, и изграждане на паркинги и регулиране на престоя, паркирането и домуването на автомобилите.
Допитването до гражданите е много хубаво нещо, което ние винаги сме адмирирали. Но експертните решения трябва да бъдат взимани от експерти, които са избрани от същите тези граждани да ги представляват в Столична община. Санкционният режим за хората, какъвто се явява повишаването на цената за "синя" и "зелена зона", не е решение. Затова и докладът на Терзиев, Петров и ПП-ДБ не може да го смятаме за реформа в паркирането, която да реши този огромен проблем на града. Напротив - това не е нищо друго, освен желание за поредно бъркане дълбоко в джоба на софиянци, коминтира Иван Таков, лидер на БСП-Сф, общ.съветник.
Припомняме, че кметът Терзиев, заедно с председателя на Столичния общински съвет Цветомир Петров и общинските съветници от групата на „Продължаваме промяната – Демократична България“ – Симеон Ставрев, Грети Стефанова, Димитър Димитров и Димитър Петров, внесе доклад с предложения за промени в правилата за паркиране в София.
Основни предложения в доклада:
• Разширяване на зелената зона в южните квартали и в натоварени райони като Банишора, Редута, Гео Милев, Изгрев и Изток.
• Превръщане на част от зелените подзони в сини.
• Уеднаквяване на работното време на зоните – от 8:30 до 20:30, включително в неделя за синята зона.
• Премахване на хартиените талони и запазване на ограниченията за престой – до 2 часа в синя и до 4 часа в зелена зона.
• Актуализиране на цените (за първи път от 2012 г.): синя зона – 4 лв./час, зелена зона – 2 лв./час.
• Ново разпределение на приходите от паркиране: част от събраните пари за паркиране ще остават в Столична община за изграждане на паркинги, тротоари и инфраструктура, а останалите – в Центъра за градска мобилност.
Наталия Каменова
19min.media си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
България победи САЩ и е полуфиналист на ...
бТВ Синема 28 септември 21:00ч.
Режисьор: Чад Стахелски
В ролите: Киану Рийвс Джон Уик Руби Роуз Арес Лорънс Фишбърн Bowery King Рикардо Скамарчо Сантино Д'антонио
Ще имате нужда от повече усамотение и почивка. Денят е