General Motors признава, че някои от решенията за спиране на определени модели може би са били преждевременни.
В откровено интервю за InsideEVs президентът на GM, Марк Рюс, заяви, че Cadillac CT6 никога не е трябвало да бъде спрян. Все пак, според него, това е било едно от „трудните решения“, които компанията е трябвало да вземе по това време. Напомняме, че заводът Detroit/Hamtramck беше преобразуван в Factory Zero за производство на електрически камиони и SUV модели. Промяната обаче не се осъществи според очакванията на GM, като в момента около 280 служители са временно без работа до края на годината поради слабото търсене на GMC Hummer EV и Cadillac Escalade IQ.
Cadillac CT6 беше спрян в Северна Америка през 2020 г., но продължава да се произвежда в Китай, където втората генерация стартира през 2023 г. Въпреки спирането на CT6 в САЩ, Cadillac разполага с нов флагман – изцяло електрическият Celestiq, който обаче е значително по-луксозен и започва от над 300 000 долара. Марката обаче не се отказва от по-достъпните седани – докато CT4 постепенно се премахва, ново поколение на CT5 с двигател с вътрешно горене вече е в официална разработка.
Освен CT6, Рюс сподели, че съжалява и за прекратяването на производството на оригиналния Chevrolet Bolt. Въпреки че името се завръща през 2027 г., моделът няма да бъде директен наследник на хечбека, а ще замени кросоувър версията Bolt EUV с по-бързо зареждане и леко увеличен пробег. Цената ще започва от 29 990 долара, което го прави най-достъпният електромобил в САЩ.
Гледайки още по-назад, Рюс допълни, че EV1 никога не е трябвало да бъде спрян, макар че той самият не е работил в GM по това време:
„Не бях в компанията по времето на EV1. Това е един пример за нещо, което компанията не е трябвало да прави – да го спре. Това наистина беше уникален автомобил.“
Рядко се случва високопоставен ръководител толкова открито да признае, че някои решения от миналото биха могли да доведат до по-добри резултати. Рюс призна, че приемането на електромобили не се развива толкова бързо, колкото GM е очаквала, но добави, че „все пак се случва“. Решението за нов бензинов CT5 ефективно показва, че Cadillac постепенно се отдръпва от първоначалната си цел да стане изцяло електрически до края на десетилетието.
Кирил Пламенов
19min.media си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
бТВ Синема 26 октомври 21:00ч.
В ролите: Шон Пен Джим Терие Хавиер Бардем Феликс Идрис Елба Дюпон Рей Уинстоун Стенли