Hyundai е извървял дълъг път през последните десетилетия, ако дори могъщият Porsche говори високо за южнокорейската компания. От гледна точка на автомобилните ентусиасти, Ioniq 5 N е може би най-интересният електромобил, излязъл от Южна Корея. Zuffenhausen вече е обърнала внимание на високопроизводителния EV, като го използва за референтен модел – първият N автомобил без двигател с вътрешно горене.
В откровено интервю за австралийското списание Drive, високопоставен представител на Porsche похвали Ioniq 5 N. Франк Мозер, вицепрезидент на моделните линии 718 и 911, призна, че шофирането на електрическия Hyundai е било „откровение“, добавяйки, че инженерите са „направили го наистина, наистина добре“. Той особено е харесал изкуствените звуци на двигателя и симулираните смени на предавките, известни в маркетинга на Hyundai като N Active Sound+ и N e-shift.
Мозер разкри, че Porsche ще се вдъхнови от тези функции за електрическите модели 718: „Това е пътят“. Той подчерта, че водачите ще имат свободата да решат дали искат тези технологии да бъдат активирани или не. Ако бъдат включени, ще се чуват симулирани звуци на flat-six двигател и ще се усещат виртуални смени на предавките.
По време на интервюто Мозер припомни, че е трябвало да убеди Андреас Пройнингер, проектен мениджър на GT автомобилите на Porsche, да се присъедини към тест драйв. Отговорният за пистовите модели първоначално отказал: „Остави ме на мира, не искам никакви електрически неща.“ В крайна сметка той се съгласил да се качи на Ioniq 5 N и останал впечатлен от режима N Grin Boost: „Уау.“
Активиран чрез червен бутон на волана, N Grin Boost отключва пълния потенциал на двата мотора. Той работи само 10 секунди, но повишава комбинираната мощност до 641 к.с. и 770 Нм, позволявайки ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди. Режимът функционира само при поне 30% заряд на батерията и след всяко използване се изисква 10-секунден „рестарт“.

Porsche остава ангажирана с пускането на електрически 718, но безгазовите Boxster и Cayman няма да се появят преди началото на 2027 г. Първоначално планирани като изцяло електрически, следващите поколения ще запазят двигателите с вътрешно горене, но само при „топ“ версиите.
Мозер допълни, че изцяло електрическите Boxster/Cayman ще бъдат „малко по-тежки“ от досегашния 718, който Porsche спря да произвежда миналия месец. Той не уточни точни цифри, но обеща „истински лек автомобил“ за EV. За сравнение, концептът Cayman-базиран Mission R тежеше около 1 500 кг и носеше 82 кВтч батерия.
Все пак Mission R беше концепт за състезателен автомобил, така че бъдещият серийно произвеждан модел може да не достигне същото тегло. За най-леката версия на новия 718 е препоръчително да се обмислят „топ“ версиите с двигатели с вътрешно горене, които вероятно ще запазят flat-six двигателя, комбиниран с T-Hybrid системата от 911 GTS. В резултат дори и бензиновите модели се очаква да тежат повече от неотдавна спрялото поколение 982.
Кирил Пламенов
19min.media си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
Дишането може да изглежда автоматично, ...
бТВ Екшън 21 декември 22:00ч.
Режисьор: Доминик Сена
В ролите: Кейт Бекинсейл Кари Стетко Гейбриъл Махт Робърт Прайс Том Скерит Д-р Джон Фю
Днес ще предпочитате уединение и по-тихи задачи.