Porsche хвали Hyundai Ioniq 5 N: Направили са го наистина, наистина добре

Свързани новини

29.11.2025 08:00

Porsche хвали Hyundai Ioniq 5 N: Направили са го наистина, наистина добре

Видян 5106 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Hyundai е извървял дълъг път през последните десетилетия, ако дори могъщият Porsche говори високо за южнокорейската компания. От гледна точка на автомобилните ентусиасти, Ioniq 5 N е може би най-интересният електромобил, излязъл от Южна Корея. Zuffenhausen вече е обърнала внимание на високопроизводителния EV, като го използва за референтен модел – първият N автомобил без двигател с вътрешно горене.


В откровено интервю за австралийското списание Drive, високопоставен представител на Porsche похвали Ioniq 5 N. Франк Мозер, вицепрезидент на моделните линии 718 и 911, призна, че шофирането на електрическия Hyundai е било „откровение“, добавяйки, че инженерите са „направили го наистина, наистина добре“. Той особено е харесал изкуствените звуци на двигателя и симулираните смени на предавките, известни в маркетинга на Hyundai като N Active Sound+ и N e-shift.


Мозер разкри, че Porsche ще се вдъхнови от тези функции за електрическите модели 718: „Това е пътят“. Той подчерта, че водачите ще имат свободата да решат дали искат тези технологии да бъдат активирани или не. Ако бъдат включени, ще се чуват симулирани звуци на flat-six двигател и ще се усещат виртуални смени на предавките.


По време на интервюто Мозер припомни, че е трябвало да убеди Андреас Пройнингер, проектен мениджър на GT автомобилите на Porsche, да се присъедини към тест драйв. Отговорният за пистовите модели първоначално отказал: „Остави ме на мира, не искам никакви електрически неща.“ В крайна сметка той се съгласил да се качи на Ioniq 5 N и останал впечатлен от режима N Grin Boost: „Уау.“


Активиран чрез червен бутон на волана, N Grin Boost отключва пълния потенциал на двата мотора. Той работи само 10 секунди, но повишава комбинираната мощност до 641 к.с. и 770 Нм, позволявайки ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди. Режимът функционира само при поне 30% заряд на батерията и след всяко използване се изисква 10-секунден „рестарт“.



Porsche остава ангажирана с пускането на електрически 718, но безгазовите Boxster и Cayman няма да се появят преди началото на 2027 г. Първоначално планирани като изцяло електрически, следващите поколения ще запазят двигателите с вътрешно горене, но само при „топ“ версиите.


Мозер допълни, че изцяло електрическите Boxster/Cayman ще бъдат „малко по-тежки“ от досегашния 718, който Porsche спря да произвежда миналия месец. Той не уточни точни цифри, но обеща „истински лек автомобил“ за EV. За сравнение, концептът Cayman-базиран Mission R тежеше около 1 500 кг и носеше 82 кВтч батерия.


Все пак Mission R беше концепт за състезателен автомобил, така че бъдещият серийно произвеждан модел може да не достигне същото тегло. За най-леката версия на новия 718 е препоръчително да се обмислят „топ“ версиите с двигатели с вътрешно горене, които вероятно ще запазят flat-six двигателя, комбиниран с T-Hybrid системата от 911 GTS. В резултат дори и бензиновите модели се очаква да тежат повече от неотдавна спрялото поколение 982.


Кирил Пламенов


 



Добави в:

Facebook facebook.com

19min.media си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Екшън 21 декември 22:00ч.

Ледена смърт 2009 г. ‧ Трилър/Екшън ‧ 1 ч 41 мин

Режисьор: Доминик Сена
В ролите: Кейт Бекинсейл Кари Стетко Гейбриъл Махт Робърт Прайс Том Скерит Д-р Джон Фю

виц на деня

Който търси, разхвърля

към хороскоп хороскоп

водолей

Днес ще предпочитате уединение и по-тихи задачи

Днес ще предпочитате уединение и по-тихи задачи.