НАЙ-НОВИ
Братята Пол влизат в кеча след...
Джейк Пол се закани, че ще промени кариерата си след...
Всичко е перфекциозно: Брадъра Георги...
"Не ми хареса Камелия, защото се прави на Азис и това...
Гардове на Борисов със 770 млн.лв. от жп поръчки с европари: Кьовеши ще разследва
04.09.2020 14:36 | Видян 2883 пъти
Усвояват се по втория начин евросредства, а за подизпълнители се вземат румънци, вече разследвани за измами с еврофондове. Или испанци. Доста е странно защо големите фирми се задоволяват с ролята на подизпълнители на никому неизвестни и без всякакъв опит компании на бодигардове? Отговорът е ясен, а ето и примерите.
В края на юли беше пусната поръчка за 501 000 000 лв. с ДДС за модернизация скромната 24-километрова отсечка Костенец - Септември. Средствата по механизма Свързана Европа отиват при обединение с 65% в което участва Транс логистика ЕООД, а миноритарният дял е на испанска и румънска фирма на име Аркада - РАЗСЛЕДВАНА ЗА ЗЛОУПОТРЕБИ С ЕВРОФОНДОВЕ през 2017 г.
Собственик на регистрираната в Плевен бг компания, сменила собствеността си няколко пъти, е бодигардът от Лом Тони Тодоров. Офисът на фирмата, надарена с ПОЛОВИН МИЛИАРД НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ ДАНЪКОПЛАТЦИ е в апартамента, където живее в София. Откакто гардът е собственик, тя внезапно става подизпълнител на поръчки на Инфраструктурно строителство АД, създадена специално през 2007 г. за усвояване на европари по жп обекти, като големите обороти при нея настъпват през последните 3 години и особено през 2019 г., съвпадащи с кабинета Борисов 3.
Гардове са и собствениците на Инфраструктурно строителство АД - други охранители от Лом - Дарио Стоев и Васил Василев. Василев е от екипа на НСО, който охранява премиера Борисов. След края на първия му мандат, той напуска поста на бодигард в НСО и изведнъж става собственик на Инфраструктурно строителство АД. Преди това двамата със съдружника му имат фирмите ДВ Строй и ДВ имоти, кръстени на техните инициали.
След като печелят през 2019 г. няколко щедри държавни жп поръчки от Националната компания железопътна инфраструктура за общо 270 млн. лв., в началото на тази година бодигардовете изненадващо се оттеглят от фирмата си. Почти цялата сума се дължи на 1 поръчка от края на 2019 г. - модернизацията на 37 км жп от Оризово до Михайлово за 260 млн.лв., отново с еврофинансиране. Това става с консорциум отново с испанска фирма. А строителството още не е започнало близо година след договора, уточнява Медиапул.
Преди това същите двама гардове са спечелили през 2019 г. и реконструкцията на софийската гара Подуене - 3,19 млн. лв. Звучи смешно, но ПОДизпънител на бодигардовете е най-голямата бг строителна компания Главболгарстрой. Малко преди да продадат фирмата в началото на 2020 г., гардовете сключват допълнително споразумение с НКЖИ.
Въпреки новите собственици, фирмата остава на стария си адрес, а това е сграда на бодигарда от охраната на премиера Васил Василев. Там са и седалищата на фирмите на Самир Франсез, който заедно с Бойко Борисов е охранител на Тодор Живков в началото на 90-те години, а после двамата са съдружници във фирмата за сапун Прайхим до заемането от днешния министър - председател на поста главен секретар на МВР през есента на 2001 г.
свързани новини
Г-н Борисов, политическият Ви проект е обикновена Cosa nostra: Режисьорът Галин Стоев
Защо Борисов не пуска €141,5 млн. на Венецуела, скрити в Инвестбанк?
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !