Главният инженер на Prelude казва, че в компанията има много „любов“ към емблематичния спортен автомобил.
Honda представи S2000 около началото на новия век, преди малко повече от 25 години. Това беше целенасочено създаден роудстър, който производителят изработваше в продължение на десетилетие. Слухове за неговото завръщане се носеха години наред, но нов модел така и не се появи. Няма конкретни планове за възраждане на модела, но е очевидно, че в компанията все още има много привързаност към него.

Според Drive, Томоюки Ямагами, главният инженер на Prelude, наскоро е казал пред австралийски медии, че някой ден би искал да създаде нов S2000. Това е автомобил, който „всеки служител на Honda обича“, и ако компанията реши да го възроди, той би бил напълно уникален за марката.
„Знаем какво се очаква от Honda [S2000], затова за нас е важно да запазим ДНК-то на Honda“, казва Ямагами-сан. Не би бил съвместен проект, като Toyota 86 и Subaru BRZ. Това звучи чудесно за ентусиастите, но вероятно би направило наследника на S2000 твърде скъп за масовия потребител.
Новият Prelude, например, не е евтин. Въпреки че Honda използва компоненти от Civic и Civic Type R, за да държи цената по-ниска, производителят вече е получил обратна връзка, че автомобилът е „все още прекалено скъп“, разкрива Ямагами-сан. Докато цените на Prelude за САЩ още не са известни, мнозина очакват хибридното купе да струва над 40 000 долара. Нов S2000 вероятно няма да е по-евтин.
Когато беше нов, базовият Honda S2000 започваше от 35 705 долара през 2009 г., включително 710 долара такса за доставка. Това са 56 709 долара в днешни пари, според инфлационния калкулатор на Бюрото по трудова статистика на САЩ — цена, която би го поставила в конкуренция с Nissan Z Heritage Edition, Mustang GT Premium и Toyota GR Supra.
Но засега инженерите на Honda имат само желание да построят такъв автомобил, без реални планове. S2000 влезе в производство през 1999 г. с високоборотен 2.0-литров четирицилиндров двигател с мощност 240 к.с. Имаше две версии — AP1 и AP2, като AP2 получи по-голям 2.2-литров двигател.
Производството продължи до 2009 г., като Honda изработи над 110 000 броя, повече от половината от които бяха продадени в САЩ. Автомобилът остава изключително популярен и днес — и е модел, който с удоволствие бихме видели отново.
Кирил Пламенов
19min.media си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
						И тази година Народният театър „Иван ...
		бтв Синема 09 ноември 21:00ч.
			Режисьор: Габриеле Мучино
			В ролите: Джерард Бътлър Джордж Джесика Бийл Стейси
		
Млада семейна двойка е на излет в планината. Седнали са на тревата и си припомнят годините, в които още не са били женени. До тях си играе шестгодишният им син.
- Помниш ли, мила, на това място сме идвали преди седем години и точно тук правихме любов…
- Аз къде бях по това време, татко? – прекъсва го детето.
- Как да ти кажа, моето момче, на идване те носех аз, на връщане – майка ти!
    Денят е динамичен и пълен с вдъхновение. Ще ви хрумнат