Mercedes-Benz Special Trucks отбелязва 80-годишнината на легендарния Unimog с концептуален модел, който пренася универсалния офроудър в „лаундж режим“, без да го лишава от работния му характер. Разработен съвместно с Hellgeth Engineering, този луксозно ориентиран Unimog съчетава прочутите си офроуд способности с повече мощност, повишен комфорт и дизайн, който изглежда еднакво уместно както в планината, така и пред петзвезден хотел.
Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Special Trucks Франциска Кузумано определя проекта като израз на иновация и страст. Преведено от маркетингов език: Unimog все още катери скали, но вече го прави с кожена тапицерия, амбиентно LED осветление и значително по-малко сътресения за пътниците. По-запалените фенове на марката може да си спомнят и по-стария „Funmog“.


В основата си моделът не е променен фундаментално – и точно това е идеята. Автомобилът стъпва на доказалия се Unimog U 4023, оборудван с портални мостове, торсионно гъвкава рама, включваемо задвижване на всички колела и блокировки на надлъжния и диференциалните механизми на двата моста.
Под капака вече работи шестцилиндровият двигател Mercedes-Benz OM 936, който заменя предишния четирицилиндров агрегат и развива 300 конски сили. От компанията обещават по-добра тяга и по-фино настроена трансмисия.
Визуално Unimog е облечен в матово сиво покритие, стъпва на 20-инчови алуминиеви джанти тип beadlock и разполага със съвременна LED осветителна система. Традиционните странични огледала са заменени от системата MirrorCam с дигитални камери и вътрешни дисплеи. Според Mercedes това решение е еднакво практично както извън пътя, така и в градски условия.
Двойната кабина побира до четирима души и вече е тапицирана с висококачествена кожа, контрастни шевове, амбиентно LED осветление и дори кожени стелки на пода. С други думи, работният кон е облякъл костюм по мярка. Калта все още е добре дошла – просто вече се усеща по-малко като професионален риск и повече като СПА процедура.
Външно присъствието напомня SUV, но механично моделът остава безкомпромисен Unimog. За всеки, който някога е смятал, че легендарните офроуд възможности имат нужда от още малко мощност и по-малко твърда пластмаса, отговорът вече е налице.
Проектът не е само демонстрация на стил. Още през следващата година автомобилът ще бъде използван на реален клиентски обект, за да се събират данни от практическа експлоатация за евентуален следващ етап на развитие. С други думи, луксозният Unimog ще трябва да докаже, че може не само да изглежда добре, но и да си заслужи мястото.
Цената засега остава тайна.
Източник: Mercedes-Benz. Материалът първоначално е публикуван в Motor1 Германия.
Кирил Пламенов
19min.media си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
Момчето си отива ... Всички, които ...
бтв Синема 28 декември 21:00ч.
Режисьор: Ешъм Нелмс, Ян Нелмс
В ролите: Мел Гибсън Крис Крингъл Уолтън Гогинс Skinny Man
Кирил Петков спасил Бойко Борисов. За благодарност Бойко извадил спестовна книжка и му я дал.
- Но аз не мога да тегля от нея!
- Нищо, ще внасяш!