Защо електрическото Ferrari не бива да се подценява

Свързани новини

14.10.2025 10:00

Защо електрическото Ferrari не бива да се подценява

Видян 1721 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Не бих се изненадал, ако сте прочели първите подробности за електрическото Ferrari с недоумение. „Elettrica“ е замислена в епоха, когато луксозните автомобилни производители вярваха, че ще има голямо търсене на премиум електромобили. Но това търсене така и не се материализира.


Ferrari е наясно с това – компанията намали целта си за 2030 г. от 40% електрически автомобили на наполовина. Живеем и във време на широко разпространена съпротива от страна на автомобилните ентусиасти срещу EV моделите. И все пак, доколко е релевантно едно електрическо Ferrari, което повечето хора така или иначе не могат да си позволят?


Бих казал – изключително релевантно. Ferrari е един от малкото производители, които са лидери в областта на динамиката на управлението, а това, което прави марката, задава темпото за целия свят на спортните автомобили. Така че, когато Ferrari представя новите технологии в първия си електромобил, заслужава си да обърнете внимание и да бъдете отворени към идеята.


Накратко, новостите включват:


800-волтова електрическа архитектура с батерия от 122 кВтч;


електромотор за всяко колело;


48-волтова активна окачваща система;


независимо завиване на задните колела.


Компанията описва колата като „първото Ferrari с актуатори, предлагащи контрол върху вертикалните, надлъжните и напречните сили при всички динамични условия, което позволява на Ferrari Elettrica да доставя типичното за марката вълнение от шофирането“.


Това не е просто маркетинг. Още с модела F430 през 2004 г. Ferrari възприе нов подход към динамиката – комбинирайки сложен хардуер и софтуер. Основата беше електронният диференциал с ограничено приплъзване, който работеше заедно със системите за контрол на сцеплението и стабилността, за да оптимизира сцеплението на задния мост.


През следващите 20 години Ferrari добави още електронни системи – електрическо сервоуправление, адаптивни амортисьори, завиване на задните колела, задвижване на всички колела (в някои модели) и все по-сложни системи за управление на задвижването. Всички те работят в синхрон, за да определят поведението на автомобила на пътя.


Резултатът обикновено е впечатляващ – помага на начинаещия водач да овладее огромната мощност, а на професионалиста – да стане още по-бърз.


Независимото завиване на задните колела и активното окачване не са уникални за Elettrica – и Purosangue, и F80 ги имат. Разпределението на въртящия момент чрез електромотори също не е новост – F80 и 849 Testarossa (и предшественикът ѝ SF90) имат двойни предни електромотори.


Но комбинацията от изключително бързо и мощно задвижване на четирите колела, активно окачване и независимо управление на задните колела поставя Elettrica в авангарда. Разбира се, всичко зависи от това как ще бъде използван този хардуер и софтуер – но с оглед на опита на Ferrari, можем с увереност да очакваме впечатляващи резултати.


Ferrari експериментира и с нещо наистина интересно – използва акселерометър, за да усили автентичния звук на електромотора, и предлага на водача пет предварително зададени криви на мощност и въртящ момент, които нарастват по интензитет при всяко „повишаване на предавката“ с лопатките зад волана.


С прости думи, Ferrari използва пълния потенциал на електрификацията и се опитва да направи нещо, което обикновено е неемоционално, отново вълнуващо за ентусиастите. Да, Ferrari прави електрически автомобил, защото е длъжна – но и защото наистина се старае.


И макар да изглежда, че суперавтомобилите нямат нищо общо с обикновените коли, можете да сте сигурни, че всеки автомобилен инженер ще следи внимателно какво прави Ferrari с този модел.


Пътят, по който тръгна Ferrari с F430, днес следват много други производители. Общата тенденция в динамиката на автомобилите е използването на все по-сложни системи за определяне на поведението при шофиране. Ferrari е едновременно пионер и еталон в това отношение.


Освен това въпросите, на които Ferrari се опитва да отговори, са същите, които предстои да реши всеки производител на спортни автомобили.


Да, преходът към електромобили върви по-бавно, отколкото индустрията очакваше, но няма съмнение, че електрическите коли ще останат ключова част от автомобилния свят. А всеки, който произвежда спортни автомобили, ще трябва да предложи и електрически версии. Lamborghini отлага своя модел, но когато го направи, със сигурност ще има влияние от Elettrica.


Източник: Chris Perkins , motor1.com


 



Добави в:

Facebook facebook.com

19min.media си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

4-та въздушна линейка вече е у нас

4-та въздушна линейка вече е у нас

В България пристигна четвъртият ...

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 18 октомври 21:00ч.

Нощен ловец 2018 г. ‧ Трилър/Екшън ‧ 1 ч 38 мин

Режисьор: Дейвид Реймънд
В ролите: Хенри Кавил Уолтър Маршъл Бен Кингсли Cooper Александра Дадарио Рейчъл Стенли Тучи

виц на деня


- Скъпа, ако умра, не ме жали дълго, омъжи се повторно, радвай се на живота, бъди щастлива. Само те моля да възпитаваш добре децата ни.
- Престани вече! Най-нормална супа е. Като не искаш, не яж!

към хороскоп хороскоп

стрелец

Денят започва с напрежение

Денят започва с напрежение, но ще Ви подтикне да