Отчетена, но неизвършена медицинска дейност в три болници констатира при свои проверки НЗОК след жалби на граждани, установили нередности в здравните си досиета.
Граждани се жалват, че болници са вписали лечение, което не са получили. От 1 януари до края на юли тази година в Националната здравноосигурителна каса са постъпили 138 сигнала от поциенти срещу изпълнители на медицинска помощ. Пациентите са установили несъответствие в информацията, вписана в техните електронни здравни досиета в информационната система на НЗОК или в НЗИС и електронното приложение „еЗдраве“, се посочва в отговора на министъра на здравеопазването Силви Кирилов на депутатски въпрос, цитиран от Pariteni.
По всички сигнали за отчетена, но неизвършена медицинска дейност са предприети проверки. При сигналите, в които липсва информация, необходима за извършване на проверка, се изискват допълнителни данни, допълва министърът.
Съгласно Закона за здравето, медицинските и немедицинските специалисти в болниците са длъжни да създадат електронен здравен запис за всяка извършена дейност. Изготвената документация се изпраща в Националната здравноинформационна система.
До седем дни от създаването на записа болницата или пациентът имат право да коригират записа, без да уведомят администратора в НЗИС. Извън този срок също може да се коригира записът, като това може да стане по искане на болницата или пациента.
Кирил Пламенов
19min.media си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
В продължение на два дни морето в Свети ...
бТВ Синема 24 август 21:00ч.
Режисьор: Ник Касаветис
В ролите: Райън Гослинг Ноа Калхун Рейчъл Макадамс Али Хамилтън
Бъдете внимателни с прекалените изисквания – както